מטבח חוץ למרפסת

 

מי מאיתנו לא אוהב לבשל באוויר הפתוח ולהימנע מריחות לא נעימים כגון טיגון בצל או דגים להתפשט במטבח? מטבח חוץ אצלכם במרפסת מאפשר לכם לטגן, לצלות, לעשן ולבשל את כל המנות הכי אהובות עליכם באוויר הצח ללא חשש מריחות לא נעימים המתפשטים בבית. בנוסף, קל מאוד לנקות את המטבח החיצוני ויש די מקום אחסון לכל כלי הבישול וההגשה.

 

מטבח חוץ למרפסת

כולנו מכירים את זה, אנחנו מעוניינים לארח חברים ומשפחה לרגל שבת או חג, ורק עצם המחשבה על ריחות לא נעימים של טיגון ובישול, טיפות שמן המלכלכות את המטבח ונדבקות לכל דבר מרתיע אותנו. אז במקום לעטוף את כל המטבח הביתי בנייר אלומיניום, למה שלא תתקינו מטבח חיצוני במרפסת הבית? המטבח החיצוני הינו מודולרי, תוכלו להרכיב אותו ככל שתחפצו, בצורת ר' או בקו ישר ולהוסיף כמה ארונות אחסון שתצטרכו. המטבח כולל גריל איכותי, מקרר, ארונות אחסון וכיור, ותוכלו להוסיף גם מקרר יינות משובח. בדרך זו תוכלו לבשל, לצלות, לטגן ולעשן כל מנת מזון אהובה כמו דגים, שום, בצל, כרוב, כוסברה ועוד ללא חשש מריחות לא נעימים או כתמי שמן קשים לניקוי. את המטבח החיצוני קל מאד לנקות והוא מתאוורר בקלות רבה עם הבריזה הנעימה שנושבת במרפסת. 

 

יתרונות מטבח החוץ

בישול במרפסת יכול לסייע לכם לשמור על נקיון הבית בזמן שאתם מכינים את המנות האהובות עליכם, לא תצטרכו להיכנס הביתה בזמן שאתם מבשלים מאחר וארונות האחסון מספקים לכם די והותר מקום לכל מה שתזדקקו לו במהלך הבישול: תבלינים, רטבים, מוצרי גלם כמו בשר או ירקות, כלי בישול וכלי הגשה. תוכלו גם להכין את הסלטים, המנות הראשונות והתוספות על גבי משטחי החיתוך ולנקות את הכל בקלות רבה בתום הארוחה. הבית יישאר נקי, נטול ריחות לא נעימים ומסודר בדיוק בזמן בשביל האירוח.

 

ריחות הטיגון מפריעים לכם?

אנשים הסובלים מרגישות יתר לריחות סובלים מאד מריחות לא נעימים של מזון מטוגן, ולעיתים, נשים בהריון חוות מצב שבו ריח המזון המתבשל מגעיל אותן. על מנת להימנע מאי נוחות אספנו מספר עיצות מועילות למי שגם ריח המזון המתבשל במטבח החיצוני עדיין מפריע לו:

 

  1. ריחות הטיגון נגרמים בשל השינוי בהרכב הכימי של המזון בזמן שהוא נשרף, אך ישנם מספר חומרים ארומטיים שדווקא משחררים ריחות נעימים כאשר שורפים אותם: נענע, רוזמרין, ציפורן, קליפות הדרים ולימונים, קיסמי עץ תפוח וקינמון מריחים נפלא כאשר מעלים אותם באש, לכן בזמן שאתם מבשלים על גבי הגריל במטבח החיצוני הניחו צרור של תבלינים בתחתית הגריל, הריחות הנעימים יוסיפו ארומה מיוחדת לדגים, לבשר ולירקות הנצלים ויפיגו מעט מן הריח הלא נעים. ניתן גם לבשל את התבלינים בסיר מלא במים לצד הטיגון לאותו אפקט.

 

  1. העזרו בקערת חומץ תפוחים או מנטול המונחת לא רחוק מן הכיריים או הגריל. חומץ התפוחים והמנטול ינטרלו את ריחות הטיגון ביעילות.

 

  1. התקינו מאוורר מעל הגריל, אמנם המרפסת שלכם משופעת בבריזה ורוח נעימה, אך מאוורר יכול לעזור מאד לשאת את הריחות הלאה ממכם. בדרך זו תוכלו להקל מאד על חדירת הריח לתוך הבית גם אם דלת המרפסת סגורה, רק קחו בחשבון שאתם תגרו את מיצי הקיבה של כל השכונה.

 

  1. הניחו תפוחי אדמה בתחתית במחבת בזמן שאתם מטגנים שניצלים, קציצות, דגים ועוד. תפוחי האדמה אמנם יחרכו מעט אך הם אינם מפיצים ריחות טיגון עזים ובכך תוכלו לטגן את המזון מבלי לגרום לו להפיץ ריחות. זוהי גם שיטה התורמת לבריאות מאחר ויש הטוענים שאכילת השכבה הנשרפת במגע עם המחבת הלוהטת איננה טובה לבריאות.

 

לסיכום

מטבח חיצוני למרפסת יכול להקל רבות על הסובלים מרגישות לריחות של טיגון ובישול. המטבח קל מאד לניקוי, מכיל גריל מקצועי, מקרר, כיור וארונות אחסון נוחים ויעילים כך שלא תצטרכו להיכנס שוב ושוב לפנים הבית כדי לקחת משהו. כל כלי הבישול, ההגשה והסכו"ם, חומרי הגלם, התבלינים והרטבים יכולים לשהות במטבח החיצוני ללא חשש. ניתן להוסיף גם מקרר יינות להנאה מושלמת של ארוחה במרפסת. הבית שלכם יישאר נקי, מסודר ונטול ריחות ותוכלו ליהנות מחברת המשפחה והחברים שלכם ללא חשש.

 

 

 

 

 

 

 

 

דילוג לתוכן